Tilausehdot
§ 1 Yleistä, yleisten sopimusehtojen soveltamisala
1.1 Kaikki toimitukset ja suoritukset perustuvat yksinomaan seuraaviin yleisiin sopimusehtoihin (jäljempänä ”sopimusehdot”) sellaisina kuin ne ovat tilauksen ajankohtana. Poikkeavia sopimusehtoja ei sovelleta, paitsi jos sellaisista on tehty nimenomainen kirjallinen sopimus.
1.2 Sopimuskumppani on DeinDesign GmbH, jonka rekisteröity toimipaikka on Otto-Meffert-Str. 3, 55543 Bad Kreuznach (jäljempänä ”DeinDesign”).
1.3 Näissä sopimusehdoissa tarkoitetut asiakkaat voivat olla kuluttajia tai yrittäjiä (jäljempänä ”asiakkaat”). Sopimusehdoissa tarkoitetut kuluttajat ovat luonnollisia henkilöitä, jotka solmivat sopimuksia muuhun tarkoitukseen kuin elinkeinonsa tai ammattinsa harjoittamiseksi. Sopimusehdoissa tarkoitetut yrittäjät ovat luonnollisia tai oikeushenkilöitä tai oikeuskelpoisia henkilöyhtiöitä, jotka toimivat elinkeinonsa tai itsenäisen ammattinsa harjoittajina solmiessaan sopimuksen DeinDesignin kanssa.
§ 2 Yhteystiedot ja asiakaspalvelu
Ota meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää tai haluat esittää valituksen.
Käytä yhteydenottoihin vain seuraavaa osoitetta:
DeinDesign GmbH
Otto-Meffert-Straße 3
55543 Bad Kreuznach
Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa maanantaista perjantaihin klo 8–18 ja lauantaisin klo 8–14.30 puhelinnumerossa 0671 970 80 66 tai sähköpostiosoitteessa support.en@deindesign.com.
§ 3 Sopimuksen tekeminen
3.1 Tarjouksemme on sitova. Tekemällä tilauksen hyväksyt tarjouksemme sopimuksen tekemisestä. Sopimus tehdään, kun lähetät tilauksesi meille. Lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen sopimuksesta.
3.2.1 Kun olet löytänyt haluamasi tuotteen, voit tarkastella sitä napsauttamalla tuotteen nimeä tai kuvaa ilman, että se sitoo sinua mitenkään. Napsauttamalla painiketta [Ostoskoriin] voit siirtää tuotteen ostoskoriin.
3.2.2 Lisäksi voit tuotekonfiguroijamme ”MUOKKAA TUOTETTA” -toiminnolla personoida tarjoamiamme tuotteita, jolloin valitsemasi tuote muokataan antamiesi tietojen mukaan. Valitse ensin laitteesi ja sitten haluttu tuote ja vastaavat tuotemuunnelmat. Konfiguroijalla voit sitten käyttää toimintoja ”Lataa valokuvia”, ”Valitse motiivit”, ”Teksti” ja/tai ”Taustaväri” ja muokata tuotettasi haluamallasi tavalla. Hyväksyttyjä tiedostomuotoja ovat JPG ja PNG.
Voit korjata antamiasi tietoja milloin tahansa tavanomaisilla näppäin- ja hiiritoiminnoilla tai napsauttamalla painiketta [Palauta]. Löydät lisäohjeita valikkorivin vasemmasta reunasta painikkeen [? Ohje] alta. Kun olet muokannut tuotteen konfiguroijalla halutun kaltaiseksi, napsauta painiketta [√ Valmis]. Sitten voit siirtää personoidun tuotteesi ostoskoriin napsauttamalla painiketta \[Ostoskoriin].
3.2.3 Voit katsoa ostoskorin sisältöä milloin tahansa napsauttamalla ostoskorin kuvaketta näytön yläreunan valikkorivillä ilman, että se sitoo sinua mitenkään. Voit poistaa tuotteen ostoskorista napsauttamalla kuvaketta [X] tai muuttamalla tuotteiden lukumäärää. Kun haluat ostaa ostoskorissa olevat tuotteet, napsauta ”Ostoskori”-sivulla painiketta [Siirry maksamaan »]. Tilaustapahtuman aikana voit kirjautua sisään asiakastilillesi tai tehdä tilauksesi vierailijana, ilman sisäänkirjautumista. Valitse sitten lähetys- ja maksutapa. Viimeisessä vaiheessa näet kohdassa ”Tilaustietojen tarkastaminen” yhteenvedon tilauksestasi, ja voit tarkastaa ja tarvittaessa korjata tietoja napsauttamalla painiketta [muuta]. Voit oikaista vääriä tietoja myös navigoimalla selaimessa taaksepäin tai keskeyttämällä tilaustapahtuman ja aloittamalla sen alusta.
Tilaussivulla voit myös käyttää hyväksi saamaasi etukuponkia syöttämällä sen koodin kenttään ”Syötä etukupongin koodi:” ja napsauttamalla sitten painiketta [»]. Etukupongin arvo vähennetään välittömästi ostoskorin summasta.
Ostotapahtuma pitää viimeistellä painamalla painiketta [Osta]. Silloin tilauksesi lähtee meille.
Asiakas eyväksyy etta kaikki laskut tulevat sähköisesti. sähköiset laskut lähetetään asiakkaalle sähköpostilla pdf muodossa.
§ 4 Sopimustekstin tallentaminen
Tallennamme tilauksesi, syötetyt tilaustiedot ja sopimustekstin. Lähetämme sinulle sähköpostitse sopimusvahvistuksen kaikkine tilaus- ja sopimustietoineen. Lisäksi voit halutessasi tulostaa tilauksen ja yleiset sopimusehdot ennen tilauksen lähettämistä meille. Jos olet luonut itsellesi asiakastilin, voit tarkastella tekemiäsi tilauksia siellä milloin tahansa.
§ 5 Kuluttajan peruuttamisoikeus
Kuluttajan peruuttamisoikeus
Seuraava peruuttamisoikeus koskee vain kuluttajia etäsopimuksissa:
5.1 Peruuttamisehdot
Peruuttamisoikeus
Sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus kolmenkymmenen päivän kuluessa syytä ilmoittamatta.
Peruuttamisaika on kolmekymmentä päivää alkaen siitä päivästä, jolloin sinä tai nimeämäsi kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, otti (tai ottivat) tavaran haltuunsa.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun pitää ilmoittaa meille (DeinDesign GmbH, Otto-Meffert-Straße 3 55543 Bad Kreuznach, Saksa, puhelin: +49 (0) 671 - 970 80 70, faksi: +49 (0) 671 - 970 80 71, sähköposti: support.en@deindesign.com) yksiselitteisellä ilmoituksella (esim. postitse lähetetyllä kirjeellä tai sähköpostiviestillä) päätöksestäsi peruuttaa tämä sopimus. Voit käyttää siihen ohessa olevaa peruuttamislomakkeen mallia, mutta lomakkeen käyttöä ei vaadita.
Peruuttamisoikeuden noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käyttämisestä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruuttamisen seuraukset
Kun peruutat tämän sopimuksen, meidän on maksettava sinulle takaisin kaikki maksut, jotka olemme vastaanottaneet sinulta, mukaan lukien toimituskulut (poikkeuksena lisäkulut, jotka aiheutuvat siitä, että olet valinnut toisen toimitustavan kuin meidän tarjoamamme edullinen vakiotoimitus), viipymättä ja viimeistään neljäntoista päivän kuluttua siitä päivästä, jolloin saimme ilmoituksesi tämän sopimuksen peruuttamisesta. Käytämme tähän takaisinmaksuun samaa maksutapaa, jota käytit alkuperäisessä maksutapahtumassa, paitsi jos olemme sopineet kanssasi nimenomaisesti toisesta maksutavasta. Sinulta ei veloiteta tästä takaisinmaksusta mitään maksuja. Voimme lykätä takaisinmaksua siihen asti, kun olemme saaneet tavarat takaisin tai kun olet osoittanut lähettäneesi tavarat takaisin, sen mukaan, kumpi ajankohta on aikaisempi.
Sinun on lähetettävä tai luovutettava tavarat meille viipymättä, ja aina viimeistään neljäntoista päivän kuluttua siitä päivästä, jolloin ilmoitit meille tämän sopimuksen peruutuksesta. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen kuin neljäntoista päivän määräaika on kulunut. Vastaat itse tavaroiden palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.
Sinun on korvattava tavaroiden mahdollinen arvonaleneminen vain, jos tämä arvonaleneminen johtuu siitä, että olet käsitellyt tavaraa tavalla, jota sen laadun, ominaisuuksien ja toiminnan tarkastus ei vaadi.
5.2 Peruuttamisoikeus ei koske etäsopimusten yhteydessä tuotteita, jotka on valmistettu ilman teollista esivalmistusta kuluttajan henkilökohtaisten valintojen tai päätösten perusteella tai joita on selvästi muunneltu kuluttajan tarpeita vastaaviksi.
§ 6 Peruuttamislomakkeen malli
(Jos haluat peruuttaa sopimuksen, täytä tämä lomake ja lähetä se meille takaisin.)
Osoitteemme
DeinDesign GmbH
Otto-Meffert-Straße 3
55543 Bad Kreuznach
Saksa
Faksi: +49 (0) 671 | 970 80 71
Sähköposti: support.en@deindesign.com
Täten peruutan/peruutamme (*) tekemäni/tekemämme (*) sopimuksen
seuraavien tuotteiden ostosta (*) / seuraavan palvelun hankkimisesta (*)
Tilattu (*) / vastaanotettu (*)
Kuluttajan/kuluttajien nimi
Kuluttajan/kuluttajien osoite
Kuluttajan/kuluttajien allekirjoitus (vain paperisissa ilmoituksissa)
Päiväys
(*) Tarpeeton yliviivataan.
§ 7 Hinnat ja toimituskulut
Kaikki hinnat sisältävät lakisääteisen arvonlisäveron sekä toimituskulut. Käytämme kuljetuksiin DHL:n, Deutsche Postin tai muun valitsemamme kuljetusyhtiön palveluja.
§ 8 Toimitusehdot
8.1 Toimitamme maailmanlaajuisesti.
8.2 Tavara toimitetaan 3–6 päivän kuluessa maksun saamisesta, ellei tarjouksessa ole ilmoitettu toisin. Lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen maksusi saamisesta.
8.3 Saksan ulkopuolelle suuntautuvissa toimituksissa tavara toimitetaan 10 päivän kuluessa maksun saamisesta, ellei tarjouksessa ole ilmoitettu toisin. Lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen maksusi saamisesta.
§ 9 Maksuehdot
9.1 Maksutavaksi voidaan valita ennakkomaksu tilisiirtona, PayPal, luottokortti (VISA, MasterCard) sekä Sofortüberweisung- tai GiroPay-palvelu. Pidätämme itsellämme oikeuden sulkea yksittäisiä maksutapoja pois.
Jos valitset maksutavaksi ennakkomaksun, ilmoitamme pankkiyhteystietomme sopimusvahvistuksessa. Laskun summa on maksettava tilillemme 7 päivän kuluessa. Jos maksutapana on luottokortti, Sofortüberweisung tai GiroPay, sinut ohjataan tilaustapahtumasta suoraan maksusivulle, missä maksu suoritetaan. Jos maksutapana on PayPal, sinut ohjataan tilaustapahtuman lopussa PayPalin maksusivulle, missä maksu suoritetaan.
9.2 Jos olet kuluttaja, myytävä tavara pysyy meidän omistuksessamme siihen asti, kun laskun koko summa on maksettu. Jos olet elinkeinoa tai itsenäistä ammattia harjoittava yrittäjä, julkisoikeudellinen oikeushenkilö tai julkisoikeudellinen erityisrahasto, myytävä tavara pysyy meidän omistuksessamme siihen asti, kun kaikki liikesuhteesta aiheutuvat saatavamme on maksettu. Vastaavat vakuusoikeudet ovat siirrettävissä kolmansille.
§ 10 Takuu
10.1 Jos olet kuluttaja, takuu on lainsäädännön mukainen.
10.2 Jos teet tilauksesi yrittäjänä, takuuta sovelletaan seuraavasti:
10.2.1 Asiakkaan on tarkastettava toimitetut tavarat viipymättä niiden luovutuksen jälkeen, mikäli se on asianmukaisen liiketoiminnan kannalta mahdollista. Jos tavarassa havaitaan jokin vika, siitä on ilmoitettava meille viipymättä. Jos asiakas laiminlyö ilmoituksen tekemisen, hänen katsotaan hyväksyneen tavara, paitsi jos on kyse viasta, jota ei voitu havaita tarkastuksessa. Mikäli tällainen vika havaitaan myöhemmin, siitä on ilmoitettava viipymättä sen havaitsemisen jälkeen, sillä muussa tapauksessa asiakkaan katsotaan hyväksyneen tavara myös tämä vika huomioon ottaen. Tämä ei vaikuta Saksan kauppalakikirjan (HGB) 377 §:ään. Asiakkaan tarkastusvelvollisuus ei poistu myöskään Saksan siviililakikirjan (BGB) 478 §:n mukaisessa takautumistapauksessa. Jos hän ei tällaisissa tapauksissa heti ilmoita ostajansa osoittamaa vikaa, hänen katsotaan hyväksyneen tavara myös vika huomioon ottaen.
10.2.2 Sikäli kuin on olemassa vika, meillä on oikeus määrätä suorituksen täydentämisen tapa vian luonne ja asiakkaan oikeutetut intressit huomioon ottaen. Näissä sopimuksissa suorituksen täydentämisen katsotaan epäonnistuneen kolmannen tuloksettoman yrityksen jälkeen. Tätä kohtaa ei sovelleta Saksan siviililakikirjan (BGB) 478 §:n mukaisessa takautumistapauksessa.
10.2.3 Viasta aiheutuvan suorituksen täydentämisen tapauksessa meidän kuuluu vastata sitä varten tarvittavista kuluista, erityisesti kuljetus-, infrastruktuuri-, työ- ja materiaalikuluista, ainoastaan sikäli kuin ne eivät kasva sen johdosta, että tavara on viety toiselle paikalle kuin asiakkaan rekisteröidyn toimipaikan tai liiketoiminnan paikalle, jonne se toimitettiin. Tätä kohtaa ei sovelleta Saksan siviililakikirjan (BGB) 478 §:n mukaisessa takautumistapauksessa.
10.2.4 Asiakkaan takuuta koskevat oikeudet vanhenevat yhdessä vuodessa, vahingonkorvausvaatimukset mukaan lukien. Tätä ei sovelleta Saksan siviililakikirjan (BGB) 478 §:n mukaisessa takautumistapauksessa, eikä myöskään 438 §:n 1 kohdan 2 nron ja 634a §:n 1 kohdan 2 nron tapauksissa. Tätä ei sovelleta myöskään vahingonkorvausvaatimuksissa, jotka johtuvat terveydelle aiheutetuista vahingoista tai velvollisuuksien törkeän huolimattomasta tai tahallisesta laiminlyönnistä meidän tai avustajiemme taholta.
§ 11 Vastuu vahinkojen ja kulujen korvaamisesta
11.1 Jos olet kuluttaja, vastaamme vahingoista lainsäädännön mukaisesti.
11.2 Jos teet tilauksesi meiltä yrittäjänä, sopimuksellinen vastuumme vahinkojen korvaamisesta on kohtien 11.2–11.8 perusteella seuraava:
11.2.1 Jos vaatimukset perustuvat meidän, edustajiemme tai avustajiemme tahalliseen tai törkeän huolimattomaan velvollisuuksien laiminlyöntiin, olemme vastuussa vahinkojen korvaamisesta lainsäädännön mukaisesti.
11.2.2 Jos me tai edustajamme tai avustajamme ovat osoittaneet vähäistä huolimattomuutta laiminlyödessään velvollisuutta, jonka täyttäminen ylipäätään vasta mahdollistaa sopimuksen asianmukaisen toteuttamisen, jonka laiminlyönti vaarantaa sopimuksen tarkoituksen saavuttamisen ja jonka noudattamiseen asiakas säännöllisesti luottaa, vastuu rajoittuu ennakoitaviin, tyypillisesti esiintyviin vahinkoihin.
11.2.3 Sikäli kuin kohdissa 11.2.1 ja 11.2.2 ei määrätä toisin, vahingonkorvausvastuumme on poissuljettu. Samoin on myös, jos meille toimittajina esitetään Saksan siviililakikirjan (BGB) 478 §:n mukaisia takautumisvaatimuksia.
11.3 Vastuuvapauslausekkeet ja vastuun rajoitukset kohdan 11.2 nojalla koskevat myös muita vaatimuksia, erityisesti sopimukseen perustumattomia vaatimuksia tai vaatimuksia turhaan syntyneiden kulujen korvaamisesta suorituksen täyttämisen sijaan.
11.4 Vastuuvapauslausekkeet ja vastuun rajoitukset kohdan 11.2 nojalla eivät koske mahdollisia vaatimuksia tuotevastuulain 1 ja 4 §:ien mukaan eivätkä terveydelle tuottamuksellisesti aiheutettuja vahinkoja. Niitä ei sovelleta myöskään, sikäli kuin olemme antaneet takuun tavaramme ominaisuuksille tai velvoitteiden asianmukaisen täyttämisen tai hankintariskin, ja takuutapaus on toteutunut tai hankintariski on realisoitunut.
11.5 Toimittajan suorittama oikea ja oikea-aikainen toimitus on voimassa, paitsi jos myyjä syyllistyy väärään ja/tai myöhäiseen toimitukseen.
11.6 Jollei kohdan 11.2 mukainen vastuunrajoitus vaikuta asiaan Saksan siviililakikirjan (BGB) 823 §:n mukaisesta valmistajan vastuusta aiheutuvissa vaatimuksissa, vastuumme rajoittuu vakuutuksen korvaukseen. Jos se ei toteudu lainkaan tai ei toteudu kokonaan, olemme vastuussa enintään vakuutusturvan summan verran. Tätä kohtaa ei sovelleta terveydelle tuottamuksellisesti aiheutettuihin vahinkoihin.
11.7 Sikäli kuin vastuumme on poissuljettu tai rajoitettu, se koskee myös henkilökuntamme, edustajiemme ja avustajiemme henkilökohtaista vastuuta.
11.8 Todistustaakan kääntäminen ei ole yhteydessä edellä mainittuihin sääntöihin.
§ 12 Kuvatiedostojen sisältö, tietojen tekniset vaatimukset, kolmansien osapuolien oikeuksien huomioiminen konfiguroijaa käytettäessä
12.1 Asiakas on yksin täysin vastuussa kaikista konfiguroijalla (kohta 2.2.2) käytetyistä sisällöistä, joita hyödynnetään tuotteen valmistukseen. Tämä koskee erityisesti kuvia, grafiikkaa, tekstejä ja muita materiaaleja.
12.2 Asiakas on itse vastuussa oikeinkirjoituksesta, kuvien terävyydestä, kuvien laadusta sekä käyttämiensä kuvien, tekstien ja grafiikan suunnittelun laadusta. DeinDesign ei suorita tarkastuksia. Hyväksyttyjä tiedostomuotoja ovat JPG ja PNG.
12.3 Kaikissa DeinDesignille välitetyissä valmistustoimeksiannoissa asiakkaalla edellytetään olevan tarvittavat tekijänoikeudet, tavaramerkkioikeudet tai muut oikeudet. Huomautamme, että tekijänoikeuksia rikkovien sisältöjen tapauksessa kolmannet osapuolet voivat esittää asiakkaalle huomattavia vahingonkorvausvaatimuksia. Asiakas vastaa kaikista edellä mainittujen oikeuksien rikkomisesta johtuvista seurauksista ja vapauttaa DeinDesignin kaikesta vastuusta kolmannen osapuolen esittämissä vaatimuksissa.
12.4 Lisäksi asiakas varmistaa toimeksiantoa antaessaan, että siirrettyjen kuvatiedostojen sisältö ei ole rikoslain vastainen. DeinDesign pidättää itsellään oikeuden kieltäytyä tällaisista toimeksiannoista, jos sillä on niistä tietoa.
§ 13 Sivusto kuluttajien verkkovälitteistä riidanratkaisua varten
13.1 Me (support.en@deindesign.com) huomautamme, että Euroopan komissio on avannut sivuston verkkovälitteistä riidanratkaisua varten. Sivuston osoite on http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
13.2 Emme ole valmiit osallistumaan kuluttajien sovitteluelinten riidanratkaisumenettelyyn, eikä meitä velvoiteta siihen.
§ 14 Oikeusjärjestys, tuomioistuin
14.1 Sovellettava laki on Saksan laki, eikä YK:n yleissopimusta kansainvälistä tavaran kauppaa koskevista sopimuksista sovelleta.
14.2 Jos asiakkaat tekevät sopimuksen tarkoitukseen, jota ei voida pitää elinkeinon tai ammatin harjoittamisena (kuluttajat), tämä sovellettavan lain valinta ei vaikuta sen valtion lainsäädännön pakottaviin säännöksiin, jossa asiakkaalla on vakituinen asuinpaikka.
14.3 Kun tilaaja on kauppias, julkisoikeudellinen oikeushenkilö tai julkisoikeudellinen erityisrahasto, kaikissa sopimuksesta aiheutuvissa riidoissa on toimivaltainen tuomioistuin yrityksemme rekisteröidyn toimipaikan mukaisesti Bad Kreuznach.
§ 15 Muuta
15.1 Sopimuskieli on saksa.
15.2 Jos yksi tai useampi näiden sopimusehtojen säännöistä mitätöityy, sopimus pysyy muilta osin voimassa. Mitätöityneiden ehtojen osalta sopimuksen sisältö noudattaa lain säännöksiä.